Kaiao poistuu twitteristä- someläsnäolo laajenee

Twitter on ollut Kaiaolle alusta lähtien ylivoimaisesti tärkein somekanava, pitkälti siitä syystä, että se sopii erinomaisesti yhteen kykyjeni kanssa. Puolessatoista vuodessa ehdin kasvattaa tilin n.1500 seuraajaan, löytää asiakkaita ja ystäviä, sekä vakiinnuttaa Kaiaon asiantuntijabrändin eettisyyden edelläkävijänä autismikentällä. Nämä ovat kaikki hyviä saavutuksia ja tulosta kovasta työstä.

Eettinen edelläkävijyys on keskeinen osa Kaiaon brändiä. Kauniisiin puheisiin panostamisen sijasta Kaiao haluaa tehdä enemmän ja parempaa kuin lupaa. Myös annetut lupaukset ja sitoumukset ovat olleet sekä selväsanaisia että julkisia. Twitterin muuttuessa omistajavaihdoksen mukana vähemmistöille turvattomammaksi ja epävakaammaksi ympäristöksi, Kaiaon arvot kertovat, että on tullut aika vaihtaa maisemia. Arvothan eivät ole tykkäyksiä eivätkä haaveita siitä mikä olisi kivaa ja kaunista, vaan konkreettisia arkisia valintoja ja tekoja.

Twitterille käyttäjät ja käyttäjädata ovat tuote, joten sinne jääminen olisi mukavuus- ja markkinointisyiden nostamista eettisten periaatteiden edelle. Konsulttiyrityksellä, jonka ensiluokkaiseen laatuun asiakkaiden on voitava luottaa, ei mielestäni ole varaa mihinkään muuhun kuin eettisimpään inhimillisesti mahdolliseen vaihtoehtoon, myös tilanteessa, joissa toisenlaisetkin valinnat olisivat ymmärrettäviä, ehkä äkkiseltään huomaamattomia ja helposti perusteltavissa. Sekä konsulttialalla että autismikentällä riittää niitä, jotka antavat mielellään muille hyviä neuvoja. Kaiao edellyttää omien suositustensa olevan niin hyviä, että konsultti uskaltaa itsekin toimia pilkulleen niiden mukaan tilanteessa, jossa se on näennäisesti epävarma ja riskialtis veto.

Jatkossa Kaiaon someläsnäolo siis muuttaa muotoaan ja monipuolistuu. Kaiao on jatkossa tähänastista enemmän läsnä LinkedInissä ja Facebookissa. Tähän asti twitterissä toiminut autistiyhteisön Edunvalvontapalvelu laajenee tulevana viikonloppuna kattamaan kaikki Kaiaon somekanavat: jatkossa hinta on 12€, ja sillä saa n.300 merkin edestä edunvalvontaa missä tahansa Kaiaon kaupallisen viestinnän somekanavassa. Koska muut somekanavat ovat selvästi twitteriä pienempiä, Kaiao toivoo ystäviensä jakavan viestejä. Parhaassa tapauksessa edunvalvonnan merkitys lisääntyy. Vaikka Twitterissä viestejä on jaettu, Edunvalvonnan kohteet ovat yleensä ohittaneet ne. Jatkossa ne voivat jatkaa ohittamista entistä suuremman yleisön edessä.

#KaiaoValvoo-tägi säilyy käytössä edelleen merkkaamassa Kaiaon edunvalvonnan kaupallista luonnetta lain edellyttämällä tavalla sekä tekemässä edunvalvonnan helposti jäljitettäväksi myös autistiyhteisölle. Kuten ennenkin, Kaiaon Edunvalvonnan voi hälyttää paikalle sinne missä kokee sille tarvetta olevan, mutta edunvalvontaviestin sisältöön ei voi vaikuttaa. Siten Edunvalvonnan sisältö ei ole ostettavissa esim. kiusantekotarkoituksessa.

Jos et haluat ostaa osaamista siltä asiantuntijalta joka lupaa eniten vaan siltä joka soveltaa neuvojaan myös itseensä tiukemmassakin tilanteessa, valintasi on Kaiao. Tervetuloa ottamaan yhteyttä saara.reiman@kaiao.fi, ja tiedustelemaan, miten voin auttaa!